Rgebbi tpusok
 |
S R-1
A bicikli kls igazi segdmotort rejt magban, ezt a pedl is teljes mrtkben altmasztja. 1955-ben kezdtk gyrtani a 60-as vek elejig gyrtottk ezt a tpust. 50ccm hengere mindssze 1,5 Le-s volt!!! A pedl miatt csak kormnyvlts lehetett s 2 sebessges volt. A blokk mg az Mz mvekben kszlt. |
 |
S R-2
Ez kt verziban kszlt, az egyik ugyanolyan blokkal, mint az SR1 csak nagyobb tankkal s ms felnimrettel(23 col helyett 26 lett) s kevsb bringsabb klst kapott. Az SR2E mr motorikusan fejlesztve volt, mert ez 1,8Le volt. Az utazsi krlmnyek javultak rajta a "lbvd" borts miatt(menetszlJ?) s az lsben toll volt. Lbvd, csak az SR2-n volt. |
 |
Schwalbe (Fecske)
Ki nem ismern ezt a motort aki kicsit jratos az effle berkekben. Elvileg a ni motoroskznsg szmra terveztk, de ez a tpus adta meg a 60-as, 70-es vek mopedptsenek az irnyelvt, ami az NDK-bl indult el. Ezzel a motorral kezddtt meg a turbhts kifejlesztse s mivel nagyon nagy volt rjuk az igny ezrt 1964-tl tbb mint 20 vig 1986-ig gyrtottk ket. A vilgtsa nem volt sportos, de e mellett rengeteg elny volt: knyelmes, "lbvd", s brmilyen krnyezeti krlmny kztt hasznlhat volt. Motorikusan rengeteg fle vltozatban ptettk. |
 |
Duo
Mozgssrltek szmra ptettk, nagyon kevs kszlt belle, mert jtt mr az S51-s. Automata ablaktrlvel rendelkezett a 2 szemlyes gp. Egy az egyben Schwalbe alkatrszekbl pl fel azzal a kivtellel, hogy ez automata kuplungos. |
 |
S R4-1 Spatz(Verb)
Az SR2 tovbbfejlesztsbl 64-ben kezdtk gyrtani. Elszr ezt is pedlosra csinltk s utna nem volt igny a pedlra gy lett ebbl is berugs. A tankja s az lse is egszen megvltozott az eldeihez kpest, de a blokk az SR2E- maradt, mg a lmpkat a Schwalberl kapta. Az SR1-2 blokkos szribl ennek volt toronymagasan a leginkbb motor klseje a tank s az ls miatt.
|
 |
S R4-2 Star(Seregly)
A Start a Spatzcal prhuzamosan fejlesztettk, de ezt mr sokkal sportosabbra s 2 szemly szmra is alkalmass tve. A Simsonnl trekedtek az olcssgra gy motorikusan a Scwalbbl kapta a blokkot, az elektronikt, a lmpkat, kipufogt. 7 hnappal a Spatz megjelense utn nagyon gy tnt, hogy megllthatatlan fejlds indul el a gyrnl.
|
 |
S R4-3 Sperber(Karvaly)
Rengeteg kelet-nmet fiatal akart nllan motort. Erre a Simson 1966-ban egy jabb tpussal reaglt. A klseje a Starbl s a Spatzb lett sszehozva. Hosszabb lst tettek, r a 2 szemly vgetti knyelembl. Hogy a 2 szemlyt gond nlkl elbrja, j motort kapott ami 4,6Le-s volt s mr 4 sebessges!! Az j hengerbl addan ntt a vgsebessge 75-re.
|
 |
S R4-4 Habicht(Hja)
A Sperberre szmtott nagy rdelkds elmearadt, mert ahhoz motoros ismeretek s nagyobb jogostvny kellett. Ezrt lttak munkhoz, nem elszr s nem is utoljra a Simson mrnkk, hogy egy kisebb varinst ptsk meg a Sperbernek. Klsleg rendkvl hasonltott az eldjhez, de Star motorja volt, de 4 sebessggel. Ez a motor hihetetlen gyorsan fogyott, ez betudhat az j modernebb gyjttekercsnek s a jobb ersebb fnyszrknak is. A tpust 72-75-ig ptettk, ez volt a legmodernebb s a legutols tagja a madrszrinak.
|
 |
S 51
A 1980-ban jtt az S51-s Simson a piacra. Haznkban is rengeg fut belle. Kedvelt, strapabr, knyelmes motorkerkpr. Kivlan tunigolhat, s megbzhat motorja van. Sok variciban kerlt az utakra, st kisebb rncfelvarrsoktl eltekintve ma is kaphat. A kpen az Elnk r sokat meglt szeretett Fekete Istennje lthat.
|
|
| |