Régebbi típusok
|
S R-1
A bicikli külső igazi segédmotort rejt magában, ezt a pedál is teljes mértékben alátámasztja. 1955-ben kezdték gyártani a 60-as évek elejéig gyártották ezt a típust. 50ccm hengere mindössze 1,5 Le-s volt!!! A pedál miatt csak kormányváltós lehetett és 2 sebességes volt. A blokk még az Mz művekben készült. |
|
S R-2
Ez két verzióban készült, az egyik ugyanolyan blokkal, mint az SR1 csak nagyobb tankkal és más felnimérettel(23 col helyett 26 lett) és kevésbé bringásabb külsőt kapott. Az SR2E már motorikusan fejlesztve volt, mert ez 1,8Le volt. Az utazási körülmények javultak rajta a "lábvédő" borítás miatt(menetszélJ?) és az ülésben toll volt. Lábvédő, csak az SR2-őn volt. |
|
Schwalbe (Fecske)
Ki nem ismerné ezt a motort aki kicsit járatos az efféle berkekben. Elvileg a női motorosközönség számára tervezték, de ez a típus adta meg a 60-as, 70-es évek mopedépítésenek az irányelvét, ami az NDK-ból indult el. Ezzel a motorral kezdődött meg a turbóhűtés kifejlesztése és mivel nagyon nagy volt rájuk az igény ezért 1964-től több mint 20 évig 1986-ig gyártották őket. A világítása nem volt sportos, de e mellett rengeteg előny volt: kényelmes, "lábvédő", és bármilyen környezeti körülmény között használható volt. Motorikusan rengeteg féle változatban építették. |
|
Duo
Mozgássérültek számára építették, nagyon kevés készült belőle, mert jött már az S51-s. Automata ablaktörlővel rendelkezett a 2 személyes gép. Egy az egyben Schwalbe alkatrészekből épül fel azzal a kivétellel, hogy ez automata kuplungos. |
|
S R4-1 Spatz(Veréb)
Az SR2 továbbfejlesztéséből 64-ben kezdték gyártani. Először ezt is pedálosra csinálták és utána nem volt igény a pedálra így lett ebből is berugós. A tankja és az ülése is egészen megváltozott az elődeihez képest, de a blokk az SR2E-é maradt, míg a lámpákat a Schwalberől kapta. Az SR1-2 blokkos szériából ennek volt toronymagasan a leginkább motor külseje a tank és az ülés miatt.
|
|
S R4-2 Star(Seregély)
A Start a Spatzcal párhuzamosan fejlesztették, de ezt már sokkal sportosabbra és 2 személy számára is alkalmassá téve. A Simsonnál törekedtek az olcsóságra így motorikusan a Scwalbéből kapta a blokkot, az elektronikát, a lámpákat, kipufogót. 7 hónappal a Spatz megjelenése után nagyon úgy tűnt, hogy megállíthatatlan fejlődés indul el a gyárnál.
|
|
S R4-3 Sperber(Karvaly)
Rengeteg kelet-német fiatal akart önállóan motort. Erre a Simson 1966-ban egy újabb típussal reagált. A külseje a Starból és a Spatzbóé lett összehozva. Hosszabb ülést tettek, rá a 2 személy végetti kényelemből. Hogy a 2 személyt gond nélkül elbírja, új motort kapott ami 4,6Le-s volt és már 4 sebességes!! Az új hengerből adódóan nőtt a végsebessége 75-re.
|
|
S R4-4 Habicht(Héja)
A Sperberre számított nagy érdelkődés elmearadt, mert ahhoz motoros ismeretek és nagyobb jogosítvány kellett. Ezért láttak munkához, nem először és nem is utoljára a Simson mérnökök, hogy egy kisebb variánsát építsék meg a Sperbernek. Külsőleg rendkívül hasonlított az elődjéhez, de Star motorja volt, de 4 sebességgel. Ez a motor hihetetlen gyorsan fogyott, ez betudható az új modernebb gyújtótekercsnek és a jobb erősebb fényszóróknak is. A típust 72-75-ig építették, ez volt a legmodernebb és a legutolsó tagja a madárszériának.
|
|
S 51
A 1980-ban jött az S51-s Simson a piacra. Hazánkban is rengeg fut belőle. Kedvelt, strapabíró, kényelmes motorkerékpár. Kiválóan tunigolható, és megbízható motorja van. Sok variációban kerűlt az utakra, sőt kisebb ráncfelvarrásoktól eltekintve ma is kapható. A képen az Elnök úr sokat megélt szeretett Fekete Istennője látható.
|
|
| |