A magyar motorkerkpr gyrts rvid trtnete:
A magyar motorkerkpr-ipar sok vtizedes mltra tekint vissza. A felszabaduls utn a korbbi tapasztalatok felhasznlsval elkszltek a 100-as , a 125-s , a 250-es Csepelek, az 1950-es vek msodik felben pedig megjelentek a kzkedvelt robogk is. A hatvanas vek kzepig ,szinte mdosts nlkl gyrtott "nagy" T5-s Pannonia utn 1966 -ban megjelent a P10-es tmeneti szria. Innen csak pr lps az 1967 vgn bemutatott P20-as. Az elsõ vevõk 1968 teln vehettk birtokukba a rendkvl frge tsebessges modellt. Alighogy megindult a sorozatgyrts, mris j terveket szvgettek s valstottak meg a kisrleti mûhelyben. Ezek egyrszt a fut tpus "csiszolsra", msrszt alapvetõ mdostsokra vonatkoztak. gy jtt ltre a "flbevgott" P 175, ami valjban a P20 aljra s fele forgattystengelyre plt ,s 175 ccm-es hengerrel 14 LE-t teljestett. A hasonl mdon felptett ,kt hengeres , 324 ccm-es P 350 tpusjelzsû motor 7000-es fordulaton 32 LE-t rt el. A nagyremnyû , korszerû , dinamikus P-sorozat megjelense ,egyttal a hazai motorkerkpr-ipar hattydala is volt. Ugyanis 1975-ben , kzponti intzkedsre , megsznt a motorkerkpr-gyrts Magyarorszgon...
Nhny magyar motorkerkpr a teljessg ignye nlkl:
Csepel "Turn"
Mtra 100
D Csepel 125
Csepel 250/U
Danuvia 125
Panni
Tnde
Berva |